Natalia Skipor
Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu dr hab. Katarzyny Oleś-Blacha oraz dr hab. Małgorzaty Ratajczak. Ukończyła również studia Muzykologii w Katolickim Uniwersytecie Lubelskiem Jana Pawła II.
Swoje umiejętności wokalne doskonaliła podczas wielu kursów mistrzowskich, m.in.: Małgorzaty Walewskiej, prof. Doris Cross – Dziekan Wydziału Wokalnego i Operowego Yale School of Music, Mariusza Kwietnia, prof. Ryszarda Karczykowskiego oraz podczas warsztatów musicalowych Franca D'Ambrosio.
Zadebiutowała na deskach Opery Krakowskiej partią Niclausse'a z opery Opowieści Hoffmanna
J. Offenbacha w dziele scenicznym Opera bez Ograniczeń oraz wystąpiła w operze Dido and Aeneas
H. Purcella w roli Czarownicy. Wykreowała również rolę Cześnikowej w operze Straszny dwór St. Moniuszki oraz wielokrotnie wystąpiła w niej na scenach lubelskich w wersji skróconej opery, pod tytułem Nie taki straszny dwór.
Od 2009 roku współpracuje z Filharmonią im. H. Wieniawskiego w Lublinie w charakterze solistki, biorąc udział w licznych koncertach i festiwalach muzyki oratoryjnej, patriotycznej, słowiańskiej i religijnej, między innymi w koncercie Romanse słowiańskie w ramach II festiwalu Muz Słowiańskich w 2016 r.
Na co dzień współpracuje z Teatrem Muzycznym w Lublinie, kreując role: Cajtli w Musicalu Skrzypek na dachu J.Bocka, Trzeciej Damy w operze Czarodziejski flet W. A. Mozarta, a także występując w koncertach (m.in Noc w Operze) oraz innych dziełach scenicznych.
Wzięła udział w prawykonaniu dzieł scenicznych - Multimedialnego widowiska Paradoksalny rozkład sfery. Opera matematyczna autorstwa i reżyserii R. Kołakowskiego, rola Barbary, w ramach Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 oraz Oratorium Civis Christi. Stefan Kardynał Wyszyński Prymas Tysiąclecia (prapremiera - Warszawa, premiera - Częstochowa 2017).
Od 2017 roku aktywnie udziela się w Stowarzyszeniu Polskich Artystów Muzyków Oddział Lubelski. Współpracuje z zespołem instrumentów dawnych Senza batutta, z którym kilkakrotnie wykonała Pasję wg św. Jana J.S. Bacha BWV 245 w Polsce oraz w Niemczech z orkiestrą symfoniczną Filharmonii Jeneńskiej.
Występuje z recitalami oraz koncertami w Polsce i za granicą - Arabia Saudyjska, Niemcy. W repertuarze posiada partie operowe, operetkowe, musicalowe, utwory jazzowe oraz pieśni.
Od 2016 roku prowadzi lekcje emisji głosu, zespoły wokalne, chór, teorię muzyki w Społecznej Szkole Muzycznej st. I w Chełmie. W 2017 roku rozpoczęła pracę w Akademii Wokalno-Teatralnej Jerzego Turowicza w Lublinie, gdzie prowadzi lekcje śpiewu.