Agnieszka Adamczak ukończyła z wyróżnieniem studia w klasie śpiewu solowego prof. Katarzyny Rymarczyk w Akademii Muzycznej w Poznaniu. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na kursach u Renaty Scotto, Francisco Araizy, Iona Buzei i Heleny Łazarskiej.
W 2005 roku debiutowała rolą Paminy w Czarodziejskim Flecie W. A. Mozarta na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. W roku 2006 została zakwalifikowana spośród blisko 450 śpiewaków do tytułowej partii w operze Franza von Suppé Die schöne Galathee, którą, z wielkim powodzeniem, wykonała w międzynarodowej obsadzie podczas Festiwalu Operowego w Kammeroper Schloss Rheinsberg (Niemcy).
W latach 2008 – 2010 była zaangażowana w Internationale Opernstudio w Zurychu. Na scenie Opery Zuryskiej brała udział w przedstawieniach: Peer Gynt – jako erste Säterin, Kinderring - jako Woglinde i Helmwige, Czarodziejski Flet dla dzieci - jako Pamina, Die lustige Nibelungen - jako Krimhild, Der Ferne Klang - jako Mädchen i Luisa Miller - jako Laura, oraz w licznych koncertach na terenie Szwajcarii.
W 2009 zdobyła I nagrodę na konkursie wokalnym im. Anneliese Rothenberger w Niemczech (Anneliese Rothenberger Wettbewerb – 2009) oraz została laureatką w Concorso Internazionale di Canto “La Bohéme” i wystąpiła w partii Musetty w Teatro Filarmonico w Weronie.
W 2010 roku zdobyła II nagrodę na International Hans Gabor Belvedere Singing Competition 2010 w Wiedniu.
Jeszcze w tym samym roku Agnieszka miała przyjemność wystąpić w Grand Théâtre de Genève w Szwajcarii, gdzie zaśpiewała partię Nicoletty w operze „L'Amour des trois oranges” S. Prokoviewa.
W roku 2011 Agnieszka Adamczak została zaproszona przez słynne brytyjskie studio nagraniowe Hyperion do wzięcia udziału w nagraniu płytowym „Huit Chansons polonaises” F. Poulenca razem z jednym z najbardziej cenionych akompaniatorów na świecie, Grahamem Johnsonem.
W tym samym roku Agnieszka powróciła do roli Musetty w operze „La Boheme”, lecz tym razem podczas słynnego festiwalu operowego „Glyndebourne on Tour” w Wielkiej Brytanii. Na początku 2012 roku wzięła udział w projekcie „Mozart Residence”, gdzie wystąpiła na Gali Operowej podczas jednego z czołowych festiwali operowych na świecie „Aix-En-Provence” we Francji, wykonując słynne arie i sceny zbiorowe z dzieł W. A. Mozarta.
W 2013 roku Agnieszka wystąpiła w Al Hussein Theater w Ammanie w Jordanii, gdzie wcieliła się w rolę Fiordiligi z opery „Cosi fan tutte” W. A. Mozarta. W 2014 roku miała przyjemność zadebiutować na scenie Opera de Oviedo w Hiszpanii, gdzie wzięła udział w produkcji opery W. A. Mozarta pt. „Don Giovanni”, jako Donna Elvira, oraz w tym samym roku powtórzyła swój udział w operze Mozarta, lecz tym razem jako Donna Anna na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu.
W 2014 roku zadebiutowała rolą Hanny ze „Strasznego Dworu” Stanisława Moniuszki pod bacznym okiem słynnej aktorki i reżyserki Pani Krystyny Jandy w Teatrze Wielkim w Łodzi. W styczniu 2015 roku ponownie wystąpiła w partii Donny Elwiry w Teatro Baluarte w Pampelunie w Hiszpanii . W lutym 2015 wystąpiła w partii Najade w operze R. Straussa „Ariadne auf Naxos” w Operze Zuryskiej w Szwajcarii.
Od października 2015 występuje na scenie „Och- Teatru” u boku Krystyny Jandy w przedstawieniu Terrence McNally „Maria Callas Masterclass.” W grudniu 2015 zadebiutowała na scenie Opery Bałtyckiej w Gdańsku jako Hanna w „Strasznym Dworze” S. Moniuszko.
Agnieszka Adamczak występując w kraju i za granicą współpracowała z takimi dyrygentami jak : Fabio Luisi, Pablo Mielgo, Jakub Hrůša , Michael Jurowski, Eivind Gullberg Jensen, Jochen Rieder, Ingo Metzmacher, Massimo Zanetti, Andrea Battistoni, Gabriel Chmura, Mieczysław Dondajewski, Marcin Sompoliński, Piotr Deptuch, Grzegorz Wierus, i reżyserami: Matthias von Stegmann, Jens-Daniel Herzog, Damiano Michieletto, Ivan Stefanutti,Alfred Kirchner, Pippo Delbono i Ryszard Peryt.